Як оскаржити рішення експертної команди лікарів, які створені на заміну МСЕК
З 1 січня 2025 року МСЕК припинили свою діяльність. На зміну їм запроваджено оцінювання повсякденного функціонування особи, яке проводять експертні команди з лікарів-практиків у багатопрофільних лікарнях. Постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 р. № 1338 затверджено Положення про експертні команди з оцінювання повсякденного функціонування особи..
Рішення експертних команд можна оскаржити у Центрі оцінювання функціонального стану особи. Експертні команди Центру оцінювання розглядають звернення з усієї України — місце проживання чи реєстрації людини не має значення. До їх складу входять лікарі з різних державних закладів охорони здоров'я. Скаргу можна подати у паперовій та електронній формі.
У паперовій формі скаржник або його уповноважений представник має право надіслати скаргу поштовим відправленням до Центру оцінювання за адресою:
Україна, 49005, м. Дніпро, провулок Феодосія Макаревського, 1-А.
Скарги розглядатимуться експертними командами Центру оцінювання. Розгляд скарги експертною командою Центру оцінювання повинен бути завершений не пізніше 30 календарних днів із дня її отримання.
Для подання скарги в електронній формі варто звернутися до лікуючого лікаря, який направив пацієнта на проведення оцінювання. Лікар має оформити скаргу в електронній формі та направити її до Центру оцінювання за допомогою електронної системи щодо оцінювання повсякденного функціонування особи.
У скарзі має бути зазначена така інформація:
▪️ПІБ скаржника;
▪️адреса проживання або перебування;
▪️контактні дані (телефон, email);
▪️вимоги та їх обґрунтування;
▪️дата складання скарги.
Скаргу потрібно подати протягом 40 календарних днів з моменту оголошення рішення експертної команди. Якщо строк подання скарги пропущено з поважних причин (відрядження, тимчасова непрацездатність, проходження військової служби), до Центру оцінювання можна подати клопотання про його поновлення.
У такому разі до клопотання треба додати копії документів, що підтверджують наявність поважних причин, в електронній або паперовій формі. Центр оцінювання розглядатиме клопотання протягом п’яти робочих днів і повідомить про своє рішення поштою або через електронну систему.
Якщо строк поновлено, скаргу необхідно подати протягом 10 робочих днів після отримання відповідного повідомлення.
За результатами розгляду скарги Центр оцінювання може прийняти такі рішення:
- про підтвердження оскаржуваного рішення;
- про скасування оскаржуваного рішення;
- про формування нового рішення (у такому разі експертна команда Центру оцінювання повинна сама й ухвалити нове рішення за результатами оцінювання скаржника).
Кінцеве рішення за результатами розгляду скарги підписується всіма членами експертної команди.
За матеріалами сектору «Ізяславське бюро правничої допомоги»